Tuesday, 9 September 2014

Blog do Rocha


One of the ways we have to classify streets is to hear the opinion of someone who knows his city.Nothing better for this purpose than a concerned person, who can point out what’s great or not that greatwhere he lives.

When we began to classify Manaus, we found “Blog do Rocha” (http://jmartinsrocha.blogspot.pt/), run byJosé Martins, who is from Manaus and a passionate for photography, who uses this passion to promote and talk about his city. He shared with us his knowledge about the best places to live in Manaus and gave us other valuable tips to Streetrank city streets.

Jose make use of his blog to publicize the treasure that is the Amazon, the lungs of the earth, that enfolds Manaus. 
The pictures on his posts are beautiful.

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uma das formas que temos para classificar as ruas é ouvir a opinião de quem conhece muito bem a sua cidade. Nada melhor para este efeito do que uma pessoa preocupada, que saiba apontar o que há de melhor e de menos bom no local onde vive.

Quando começamos a classificar Manaus, encontramos o Blog do Rocha (http://jmartinsrocha.blogspot.pt/), da autoria de José Martins, um natural de Manaus, apaixonado por fotografia, e que utiliza esta sua paixão para promover e falar sobre a sua cidade. Partilhou connosco o seu conhecimento sobre os melhores locais para viver em Manaus e deu-nos outras dicas preciosas para fazermos o Streetrank das ruas da cidade.

O José, para além disso aproveita este seu espaço para divulgar esse tesouro que é a Amazónia, o pulmão da terra, que envolve Manaus. As fotos que ele coloca nos seus posts são lindas.


No comments:

Post a Comment